مرجع کد و ابزار وب

ابزار ساخت کد پاپ آپ نیو تب

رقم
لوازم ارایشی خارجی

برای سفارش محصولات به ادرسهای زیر با ما تماس بگیرید یا بر روی عکس کلیک کنید

076-3527-0546تلفن تماس:   

Yasbeauty_ir@gmail.comایمیل  :

سایت  :  www.yasbeauty.ir

کانال تلگرام :  t.me/Yasbeauty_ir

 

برچسب ها: ,لوازم,ارایشی,خارجی,فروش عمده لوازم ارایشی, لوازم ارایشی خارجی با کیفیت,

[ جمعه 5 مرداد 1397 ] [ 9:25 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

    دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

    چکیده

    امروزه مدیران در همه سازمان ها، خواستار استفاده بهینه از امكانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی منطبق با ساختار برنامه استراتژیک سازمان ها به منظور ارائه بازخورد در راستای بهبود عملكرد شعب مختلف آن ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. یک روش متداول، مدیریت عملکرد كارت امتیازی متوازن  می باشد که شاخص هایی در چهار منظر مالی، فرآیندها، مشتری و یادگیری، رشد و توسعه بوده و با هدف ایجاد توازنی بین چهار منظر می باشد.در این پژوهش که در شهرداری اصفهان صورت پذیرفته است، ابتدا نقشه استراتژی شهرداری اصفهان بر اساس برنامه راهبردی شهرداری اصفهان در بازه زمانی 90 تا 95،  تهیه گردید که طی آن مقاصد راهبردی، اهداف راهبردی به همراه روابط علت و معلولی مابین آنها و شاخص های لازم در چهار وجه تعیین شده کارت امتیازی متوازن مشخص گردیده است.

     سپس داده های جمع آوری شده این اهداف و شاخص ها در شهر اصفهان به صورتی کاملاً کمی درآمده و آنگاه به با توجه به اهداف کمی به ارزیابی هر کدام در بازه زمانی سال های 1390 تا 1392، پرداخته شده است. از نتیجه ارزیابی اهداف، میزان موفقیت هر هدف مشخص می گردد که به عنوان وروردی جهت اولویت بندی پروژه‌های آتی شاخص مشخص شده در برنامه اصفهان 95،  با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت  مورد استفاده قرار گرفته است . 

    به عبارت دیگر این پژوهش به ارائه مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن(BSC) و گسترش کارکرد کیفیت (QFD) به منظور ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان و اولویت بندی پروژه ها در جهت بهبود عملکرد ، پرداخته است. 

     نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که شهرداری اصفهان با توجه به انجام کلیه اقدامات و پروژه های مصوب در برنامه راهبردی خود( اصفهان95 ) ،  که طی سال های 90 تا 92 انجام پذیرفته است، در دستیابی به برخی از اهداف راهبردی خود (توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، مدیریت مطلوب پسماند شهری، ساماندهی بافت فرسوده، توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه زیرساختها و برنامه های ورزشی، توسعه زیرساختها و برنامه های تفریحی) به موفقیت 100 درصدی نائل نشده است که بر اساس آن جهت برطرف نمودن شکاف حاصل از وضعیت موجود و مطلوب لازم است پروژه های شاخص تعیین شده را به ترتیب اولویت مشخص شده با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت، اجرائی نماید.

    واژه های کلیدی :

    ارزیابی عملکرد

    کارت امتیازی متوازن

    گسترش کارکرد کیفیت

    اولویت بندی پروژه ها

    اهمیت و ضرورت پژوهش

    ارزیابی عملکرد سازمان ها یکی از ابزارهای قدرتمند مدیریتی است که می توان به کمک آن از وضعیت سازمان، اطلاعات لازم را به دست آورد. رسالت اصلی سنجش عملکرد ، تعیین کارایی و اثربخشی سازمان تحت ارزیابی است، ولی در کنار آن باید توانایی تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان را نیز داشته باشد و راهکارهایی نیز برای رفع نقاط ضعف ارائه دهد. (سنجری و ابطحی, 1390, ص. 14)

    امروزه با رشد و توسعه روز افزون سازمان های از یک سو و تغییرات سریع و عمیق در شرایط محیطی از سوی دیگر سازمان ها را وادار به پذیرش مفهوم رقابت و رقابتی شدن کرده به گونه ای که شرط بقاء سازمان ها ارتقاء عملکرد آنها شده است. بدیهی است سازمان هایی که رویکرد استراتژیک داشته  باشند می توانند به حیات خود ادامه دهند. اما آنچه مسلم است وجود استراتژی به تنهایی کافی نیست بلکه اجرا و کنترل استراتژی ها ست که سازمان را پیش می برد (غلامی, 1386) .

    علیرغم اهمیت استراتژی ها و تلاش سازمان ها برای بکارگیری آنها تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، تعداد بسیار کمی ار سازمان ها موفق به اجرای استراتژی هایشان شده اند. مدیران سازمان ها برای اطمینان از اجرای موفق استراتژی ها خود از سیستم های سنجش عملکرد استفاده می نمایند. بررسی ها نشان داده که سیستمهای سنجش عملکرد سنتی که عمدتا بر پایه شاخص های مالی هستند جوابگوی نیاز امروز سازمان ها نمی باشند. این سیستم های سنجش بیشتر به گذشته سازمان توجه دارند. در حالی که سازمان ها به ابزارهایی نیاز دارند که آن ها را به سمت آینده سوق دهد. (کاپلان  و نورتون , 1992)

    با توجه به ضرورت سنجش عملکرد، کاپلان و نورتون در یک طرح تحقیقاتی به ارائه یک مدل متوازن جهت ارزیابی عملکرد سازمان ها پرداخته اند. آنها علاوه بر جنبه مالی که در بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می گرفت به جنبه های عملکردی دیگر همچون جنبه مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری نیز توجه نمودند. در مدل کارت امتیازی متوازن  چشم انداز و استراتژی های سازمان به یک سری اهداف راهبردی در این چهار جنبه تبدیل می شوند. سپس برای ارزیابی توفیق در این اهداف در هر جنبه ، شاخص هایی برای آنها در نظر می گیرند. در مرحله بعد تعیین اهداف کمی برای دوره های زمانی مشخص برای هریک از آنها و در انتها اقدامات ابتکاری اجرایی جهت تحقق این اهداف برنامه ریزی و به مورد اجرا گذاشته می شود (نورالسنا, 1388).

    بین جنبه های مدل کارت امتیازی متوازن و اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه نوعی ارتباط علی و معلولی وجود دارد. به طوریکه برای کسب دستاورد های مالی(منظر مالی) می بایست برای مشتریان خود ارزش آفرینی کنیم(منظر مشتری) واین کار عملی نخواهد بود مگر اینکه در فرآیندهای عملیاتی خود برتری یابیم و آن ها را با خواسته های مشتریانمان منطبق سازیم(منظر فرآیند های داخلی) و کسب برتری عملیاتی و ایجاد فرآیند های ارزش آفرین ، امکان پذیر نیست مگر اینکه فضای کاری مناسب را برای کارکنان ایجاد و نوآوری و خلاقیت و یادگیری و رشد را در سازمان تقویت نمائیم(منظر رشد و یادگیری) (بختیاری, 1388). 

    کارت امتیازی متوازن ابتدا تنها برای ارزیابی عملکرد سازمان ها معرفی شده بود اما پس از مدتی پدید آورندگان آن متوجه شدند که برخی سازمان ها از آن برای کمک به اجرای  استراتژی خود استفاده می کنند. کاپلان و نورتون در مقاله خود با عنوان “اگر با استراتژی های خود مشکل دارید آن ها را ترسیم کنید” بحث نقشه استراتژی را مطرح نمودند. (کاپلان و نورتون, 1996)

    نقشه استراتژی همان ترسیم روابط علت و معلولی میان اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه کارت امتیازی متوازن می باشد. در واقع نقشه استراتژی یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی ها و انتقال آن به کلیه سطوح سازمان فراهم می سازد. روابط علت و معلولی موجود در نقشه استراتژی سازمان نشان می دهد که چگونه دارایی های نامشهود به نتایج ملموس تبدیل می‌شوند.

    یکی از مردمی‌ترین سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته و وظایف بسیار زیادی را در قبال شهروندان به عهده دارد، شهرداری‌ها می‌باشند. امروزه مدیران شهری در محیط بسیار پیچیده  و پر چالش فعالیت می‌کنند که ایجاد اهداف صحیح و درک چگونگی نیل به آنها و همچنین کنترل استراتژی ها و عملیات سازمان، به امری حیاتی تبدیل شده است . لذا با توجه به ارتباط مستقیم و محسوس با کل جامعه شهری باید سیستم ارزیابی عملکرد بسیار کاملی برای برنامه های راهبردی خود داشته باشند.

    در این پژوهش به ارائه ی روشی برای ارزیابی برنامه ی راهبردی پرداخته می شود که بدین منظور از تکنیک کارت امتیازی متوازن و گسترش کارکرد کیفیت  استفاده می شود. در ابتدا برنامه راهبردی شهرداری اصفهان  به طور کامل شناخته می شود و در ادامه اهداف برنامه در قالب چهار منظر BSC قرار می گیرد و با حضور متخصصین امر و خبرگان دانشگاهی نقشه استراتژی با مشخص نمودن روابط علت و معلولی پدید می آید. در ادامه با بررسی ادبیات پژوهش و استفاده از نظرات متخصصین و خبرگان دانشگاهی، شاخص های کمی و کیفی اهداف راهبردی مشخص و نسبت به اهداف سازمانی درصد تحقق آن ها محاسبه می گردد.

     جهت محاسبه شاخص های سنجش از داده ها و اطلاعات موجود در سازمان استفاده شد که داده های کمی از کتاب آمار نامه شهر اصفهان استخراج و اطلاعات داده های کیفی از نظر سنجی های صورت گرفته از شهروندان اصفهانی که به صورت سالانه تهیه می گردد استفاده گردید. در ادامه اهدافی که میزان دستیابی به آن ها در سطح پایین تری بوده است شناسایی و در انتها با استفاده از ابزار QFD جهت افزایش درصد تحقق برنامه، به اولویت بندی پروژه های شاخص آتی در برنامه اصفهان 95 مشخص گردیده بود پرداخته شد.

    فهرست مطالب

    2- فصل دوم ادبیات پژوهش 14

    2-1- مقدمه 14

    2-2- مبحث اول: مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد 14

    2-2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد 15

    2-2-2- ضرورت ارزیابی عملکرد 15

    2-2-3- اهداف ارزیابی عملکرد 15

    2-2-4- انواع مدل های ارزیابی عملکرد 16

    2-2-5- ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 17

    2-2-6- چرایی انتخاب کارت امتیازی متوازن 18

    2-3- مبحث دوم: تفصیل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت 19

    2-3-1 معرفی کارت امتیازی متوازن 19

    2-3-2 سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن 21

    2-3-3- كارت امتیازی متوازن و مناظر آن 24

    2-3-4- نقشه استراتژی 34

    2-3-5- مزایای كارت امتیازی متوازن 35

    2-3-6- گسترش استفاده از كارت امتیازی متوازن 37

    2-3-7- کارت امتیازی متوازن در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 39

    2-3-8- گسترش كاركرد كیفیت 40

    2-3-9- ماتریس خانه كیفیت HOQ 42

    2-4- مبحث سوم: شهرداری اصفهان 44

    2-4-1- تاریخچه شهرداری 44

    2-4-2- تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان 47

    2-4-3- معرفی شهرداری اصفهان 47

    2-4-4- تبیین مدل ها و انتخاب مدل مناسب برنامه ریزی استراتژیک در شهرداری اصفهان 49

    2-5- مبحث چهارم: پیشینه ای از ادبیات پژوهش 51

    2-5-1- پژوهشهای داخلی 51

    2-5-2- پژوهشهای خارجی 56

    -3-5-2 جمعبندی پیشینه پژوهش 59

    منابع فارسی 101

    منابع لاتین 103

    فهرست اشکال

    ‏شکل2-1 سیستم مدیریت عملكرد كارت امتیازی متوازن 21

    شکل2-2 الگوی جامع مدیریت استرتژیک بر اساس مدل دیوید 50

    شکل2- 3 نقشه استراتژی شهرداری تهران تهیه شده در سال89 52

    شکل2- 4 نقشه استراتژی شهرداری مشهد در سال های 93تا 96 تهیه شده در سال92 53

    شکل2-5 نقشه استراتژی شهر جده تهیه شده در سال2009 57

    شکل2-6 مدل نقشه استراتژی شهر استانبول تهیه شده در سال2010 58

    فهرست جداول

    ‏جدول2-1 جمع بندی پیشینه پژوهش داخلی 60

    ‏جدول2-2 جمع بندی پیشینه پژوهش خارجی 60

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: مبانی,نظری,ارزیابی,عملکرد,سازمان,با,روش,ارزیابی,متوازن,و,اولویت,بندی,پروژه,های,آن,با,توسعه,عملکرد,کیفیت,

[ يکشنبه 14 مرداد 1397 ] [ 9:14 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

    دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

    چکیده

    امروزه مدیران در همه سازمان ها، خواستار استفاده بهینه از امكانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی منطبق با ساختار برنامه استراتژیک سازمان ها به منظور ارائه بازخورد در راستای بهبود عملكرد شعب مختلف آن ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. یک روش متداول، مدیریت عملکرد كارت امتیازی متوازن  می باشد که شاخص هایی در چهار منظر مالی، فرآیندها، مشتری و یادگیری، رشد و توسعه بوده و با هدف ایجاد توازنی بین چهار منظر می باشد.در این پژوهش که در شهرداری اصفهان صورت پذیرفته است، ابتدا نقشه استراتژی شهرداری اصفهان بر اساس برنامه راهبردی شهرداری اصفهان در بازه زمانی 90 تا 95،  تهیه گردید که طی آن مقاصد راهبردی، اهداف راهبردی به همراه روابط علت و معلولی مابین آنها و شاخص های لازم در چهار وجه تعیین شده کارت امتیازی متوازن مشخص گردیده است.

     سپس داده های جمع آوری شده این اهداف و شاخص ها در شهر اصفهان به صورتی کاملاً کمی درآمده و آنگاه به با توجه به اهداف کمی به ارزیابی هر کدام در بازه زمانی سال های 1390 تا 1392، پرداخته شده است. از نتیجه ارزیابی اهداف، میزان موفقیت هر هدف مشخص می گردد که به عنوان وروردی جهت اولویت بندی پروژه‌های آتی شاخص مشخص شده در برنامه اصفهان 95،  با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت  مورد استفاده قرار گرفته است . 

    به عبارت دیگر این پژوهش به ارائه مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن(BSC) و گسترش کارکرد کیفیت (QFD) به منظور ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان و اولویت بندی پروژه ها در جهت بهبود عملکرد ، پرداخته است. 

     نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که شهرداری اصفهان با توجه به انجام کلیه اقدامات و پروژه های مصوب در برنامه راهبردی خود( اصفهان95 ) ،  که طی سال های 90 تا 92 انجام پذیرفته است، در دستیابی به برخی از اهداف راهبردی خود (توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، مدیریت مطلوب پسماند شهری، ساماندهی بافت فرسوده، توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه زیرساختها و برنامه های ورزشی، توسعه زیرساختها و برنامه های تفریحی) به موفقیت 100 درصدی نائل نشده است که بر اساس آن جهت برطرف نمودن شکاف حاصل از وضعیت موجود و مطلوب لازم است پروژه های شاخص تعیین شده را به ترتیب اولویت مشخص شده با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت، اجرائی نماید.

    واژه های کلیدی :

    ارزیابی عملکرد

    کارت امتیازی متوازن

    گسترش کارکرد کیفیت

    اولویت بندی پروژه ها

    اهمیت و ضرورت پژوهش

    ارزیابی عملکرد سازمان ها یکی از ابزارهای قدرتمند مدیریتی است که می توان به کمک آن از وضعیت سازمان، اطلاعات لازم را به دست آورد. رسالت اصلی سنجش عملکرد ، تعیین کارایی و اثربخشی سازمان تحت ارزیابی است، ولی در کنار آن باید توانایی تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان را نیز داشته باشد و راهکارهایی نیز برای رفع نقاط ضعف ارائه دهد. (سنجری و ابطحی, 1390, ص. 14)

    امروزه با رشد و توسعه روز افزون سازمان های از یک سو و تغییرات سریع و عمیق در شرایط محیطی از سوی دیگر سازمان ها را وادار به پذیرش مفهوم رقابت و رقابتی شدن کرده به گونه ای که شرط بقاء سازمان ها ارتقاء عملکرد آنها شده است. بدیهی است سازمان هایی که رویکرد استراتژیک داشته  باشند می توانند به حیات خود ادامه دهند. اما آنچه مسلم است وجود استراتژی به تنهایی کافی نیست بلکه اجرا و کنترل استراتژی ها ست که سازمان را پیش می برد (غلامی, 1386) .

    علیرغم اهمیت استراتژی ها و تلاش سازمان ها برای بکارگیری آنها تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، تعداد بسیار کمی ار سازمان ها موفق به اجرای استراتژی هایشان شده اند. مدیران سازمان ها برای اطمینان از اجرای موفق استراتژی ها خود از سیستم های سنجش عملکرد استفاده می نمایند. بررسی ها نشان داده که سیستمهای سنجش عملکرد سنتی که عمدتا بر پایه شاخص های مالی هستند جوابگوی نیاز امروز سازمان ها نمی باشند. این سیستم های سنجش بیشتر به گذشته سازمان توجه دارند. در حالی که سازمان ها به ابزارهایی نیاز دارند که آن ها را به سمت آینده سوق دهد. (کاپلان  و نورتون , 1992)

    با توجه به ضرورت سنجش عملکرد، کاپلان و نورتون در یک طرح تحقیقاتی به ارائه یک مدل متوازن جهت ارزیابی عملکرد سازمان ها پرداخته اند. آنها علاوه بر جنبه مالی که در بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می گرفت به جنبه های عملکردی دیگر همچون جنبه مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری نیز توجه نمودند. در مدل کارت امتیازی متوازن  چشم انداز و استراتژی های سازمان به یک سری اهداف راهبردی در این چهار جنبه تبدیل می شوند. سپس برای ارزیابی توفیق در این اهداف در هر جنبه ، شاخص هایی برای آنها در نظر می گیرند. در مرحله بعد تعیین اهداف کمی برای دوره های زمانی مشخص برای هریک از آنها و در انتها اقدامات ابتکاری اجرایی جهت تحقق این اهداف برنامه ریزی و به مورد اجرا گذاشته می شود (نورالسنا, 1388).

    بین جنبه های مدل کارت امتیازی متوازن و اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه نوعی ارتباط علی و معلولی وجود دارد. به طوریکه برای کسب دستاورد های مالی(منظر مالی) می بایست برای مشتریان خود ارزش آفرینی کنیم(منظر مشتری) واین کار عملی نخواهد بود مگر اینکه در فرآیندهای عملیاتی خود برتری یابیم و آن ها را با خواسته های مشتریانمان منطبق سازیم(منظر فرآیند های داخلی) و کسب برتری عملیاتی و ایجاد فرآیند های ارزش آفرین ، امکان پذیر نیست مگر اینکه فضای کاری مناسب را برای کارکنان ایجاد و نوآوری و خلاقیت و یادگیری و رشد را در سازمان تقویت نمائیم(منظر رشد و یادگیری) (بختیاری, 1388). 

    کارت امتیازی متوازن ابتدا تنها برای ارزیابی عملکرد سازمان ها معرفی شده بود اما پس از مدتی پدید آورندگان آن متوجه شدند که برخی سازمان ها از آن برای کمک به اجرای  استراتژی خود استفاده می کنند. کاپلان و نورتون در مقاله خود با عنوان “اگر با استراتژی های خود مشکل دارید آن ها را ترسیم کنید” بحث نقشه استراتژی را مطرح نمودند. (کاپلان و نورتون, 1996)

    نقشه استراتژی همان ترسیم روابط علت و معلولی میان اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه کارت امتیازی متوازن می باشد. در واقع نقشه استراتژی یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی ها و انتقال آن به کلیه سطوح سازمان فراهم می سازد. روابط علت و معلولی موجود در نقشه استراتژی سازمان نشان می دهد که چگونه دارایی های نامشهود به نتایج ملموس تبدیل می‌شوند.

    یکی از مردمی‌ترین سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته و وظایف بسیار زیادی را در قبال شهروندان به عهده دارد، شهرداری‌ها می‌باشند. امروزه مدیران شهری در محیط بسیار پیچیده  و پر چالش فعالیت می‌کنند که ایجاد اهداف صحیح و درک چگونگی نیل به آنها و همچنین کنترل استراتژی ها و عملیات سازمان، به امری حیاتی تبدیل شده است . لذا با توجه به ارتباط مستقیم و محسوس با کل جامعه شهری باید سیستم ارزیابی عملکرد بسیار کاملی برای برنامه های راهبردی خود داشته باشند.

    در این پژوهش به ارائه ی روشی برای ارزیابی برنامه ی راهبردی پرداخته می شود که بدین منظور از تکنیک کارت امتیازی متوازن و گسترش کارکرد کیفیت  استفاده می شود. در ابتدا برنامه راهبردی شهرداری اصفهان  به طور کامل شناخته می شود و در ادامه اهداف برنامه در قالب چهار منظر BSC قرار می گیرد و با حضور متخصصین امر و خبرگان دانشگاهی نقشه استراتژی با مشخص نمودن روابط علت و معلولی پدید می آید. در ادامه با بررسی ادبیات پژوهش و استفاده از نظرات متخصصین و خبرگان دانشگاهی، شاخص های کمی و کیفی اهداف راهبردی مشخص و نسبت به اهداف سازمانی درصد تحقق آن ها محاسبه می گردد.

     جهت محاسبه شاخص های سنجش از داده ها و اطلاعات موجود در سازمان استفاده شد که داده های کمی از کتاب آمار نامه شهر اصفهان استخراج و اطلاعات داده های کیفی از نظر سنجی های صورت گرفته از شهروندان اصفهانی که به صورت سالانه تهیه می گردد استفاده گردید. در ادامه اهدافی که میزان دستیابی به آن ها در سطح پایین تری بوده است شناسایی و در انتها با استفاده از ابزار QFD جهت افزایش درصد تحقق برنامه، به اولویت بندی پروژه های شاخص آتی در برنامه اصفهان 95 مشخص گردیده بود پرداخته شد.

    فهرست مطالب

    2- فصل دوم ادبیات پژوهش 14

    2-1- مقدمه 14

    2-2- مبحث اول: مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد 14

    2-2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد 15

    2-2-2- ضرورت ارزیابی عملکرد 15

    2-2-3- اهداف ارزیابی عملکرد 15

    2-2-4- انواع مدل های ارزیابی عملکرد 16

    2-2-5- ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 17

    2-2-6- چرایی انتخاب کارت امتیازی متوازن 18

    2-3- مبحث دوم: تفصیل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت 19

    2-3-1 معرفی کارت امتیازی متوازن 19

    2-3-2 سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن 21

    2-3-3- كارت امتیازی متوازن و مناظر آن 24

    2-3-4- نقشه استراتژی 34

    2-3-5- مزایای كارت امتیازی متوازن 35

    2-3-6- گسترش استفاده از كارت امتیازی متوازن 37

    2-3-7- کارت امتیازی متوازن در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 39

    2-3-8- گسترش كاركرد كیفیت 40

    2-3-9- ماتریس خانه كیفیت HOQ 42

    2-4- مبحث سوم: شهرداری اصفهان 44

    2-4-1- تاریخچه شهرداری 44

    2-4-2- تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان 47

    2-4-3- معرفی شهرداری اصفهان 47

    2-4-4- تبیین مدل ها و انتخاب مدل مناسب برنامه ریزی استراتژیک در شهرداری اصفهان 49

    2-5- مبحث چهارم: پیشینه ای از ادبیات پژوهش 51

    2-5-1- پژوهشهای داخلی 51

    2-5-2- پژوهشهای خارجی 56

    -3-5-2 جمعبندی پیشینه پژوهش 59

    منابع فارسی 101

    منابع لاتین 103

    فهرست اشکال

    ‏شکل2-1 سیستم مدیریت عملكرد كارت امتیازی متوازن 21

    شکل2-2 الگوی جامع مدیریت استرتژیک بر اساس مدل دیوید 50

    شکل2- 3 نقشه استراتژی شهرداری تهران تهیه شده در سال89 52

    شکل2- 4 نقشه استراتژی شهرداری مشهد در سال های 93تا 96 تهیه شده در سال92 53

    شکل2-5 نقشه استراتژی شهر جده تهیه شده در سال2009 57

    شکل2-6 مدل نقشه استراتژی شهر استانبول تهیه شده در سال2010 58

    فهرست جداول

    ‏جدول2-1 جمع بندی پیشینه پژوهش داخلی 60

    ‏جدول2-2 جمع بندی پیشینه پژوهش خارجی 60

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

برچسب ها: مبانی,نظری,ارزیابی,عملکرد,سازمان,با,روش,ارزیابی,متوازن,و,اولویت,بندی,پروژه,های,آن,با,توسعه,عملکرد,کیفیت,

[ دوشنبه 15 مرداد 1397 ] [ 23:07 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

    دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

    چکیده

    امروزه مدیران در همه سازمان ها، خواستار استفاده بهینه از امكانات و ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می باشند. بنابراین وجود مدلی منطبق با ساختار برنامه استراتژیک سازمان ها به منظور ارائه بازخورد در راستای بهبود عملكرد شعب مختلف آن ها و دستیابی به ابزاری جهت برآوردن این نیاز مدیران، بسیار ضروری و منطقی به نظر می رسد. یک روش متداول، مدیریت عملکرد كارت امتیازی متوازن  می باشد که شاخص هایی در چهار منظر مالی، فرآیندها، مشتری و یادگیری، رشد و توسعه بوده و با هدف ایجاد توازنی بین چهار منظر می باشد.در این پژوهش که در شهرداری اصفهان صورت پذیرفته است، ابتدا نقشه استراتژی شهرداری اصفهان بر اساس برنامه راهبردی شهرداری اصفهان در بازه زمانی 90 تا 95،  تهیه گردید که طی آن مقاصد راهبردی، اهداف راهبردی به همراه روابط علت و معلولی مابین آنها و شاخص های لازم در چهار وجه تعیین شده کارت امتیازی متوازن مشخص گردیده است.

     سپس داده های جمع آوری شده این اهداف و شاخص ها در شهر اصفهان به صورتی کاملاً کمی درآمده و آنگاه به با توجه به اهداف کمی به ارزیابی هر کدام در بازه زمانی سال های 1390 تا 1392، پرداخته شده است. از نتیجه ارزیابی اهداف، میزان موفقیت هر هدف مشخص می گردد که به عنوان وروردی جهت اولویت بندی پروژه‌های آتی شاخص مشخص شده در برنامه اصفهان 95،  با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت  مورد استفاده قرار گرفته است . 

    به عبارت دیگر این پژوهش به ارائه مدل تلفیقی کارت امتیازی متوازن(BSC) و گسترش کارکرد کیفیت (QFD) به منظور ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان و اولویت بندی پروژه ها در جهت بهبود عملکرد ، پرداخته است. 

     نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که شهرداری اصفهان با توجه به انجام کلیه اقدامات و پروژه های مصوب در برنامه راهبردی خود( اصفهان95 ) ،  که طی سال های 90 تا 92 انجام پذیرفته است، در دستیابی به برخی از اهداف راهبردی خود (توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، مدیریت مطلوب پسماند شهری، ساماندهی بافت فرسوده، توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه زیرساختها و برنامه های ورزشی، توسعه زیرساختها و برنامه های تفریحی) به موفقیت 100 درصدی نائل نشده است که بر اساس آن جهت برطرف نمودن شکاف حاصل از وضعیت موجود و مطلوب لازم است پروژه های شاخص تعیین شده را به ترتیب اولویت مشخص شده با استفاده از تکنیک گسترش کارکرد کیفیت، اجرائی نماید.

    واژه های کلیدی :

    ارزیابی عملکرد

    کارت امتیازی متوازن

    گسترش کارکرد کیفیت

    اولویت بندی پروژه ها

    اهمیت و ضرورت پژوهش

    ارزیابی عملکرد سازمان ها یکی از ابزارهای قدرتمند مدیریتی است که می توان به کمک آن از وضعیت سازمان، اطلاعات لازم را به دست آورد. رسالت اصلی سنجش عملکرد ، تعیین کارایی و اثربخشی سازمان تحت ارزیابی است، ولی در کنار آن باید توانایی تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان را نیز داشته باشد و راهکارهایی نیز برای رفع نقاط ضعف ارائه دهد. (سنجری و ابطحی, 1390, ص. 14)

    امروزه با رشد و توسعه روز افزون سازمان های از یک سو و تغییرات سریع و عمیق در شرایط محیطی از سوی دیگر سازمان ها را وادار به پذیرش مفهوم رقابت و رقابتی شدن کرده به گونه ای که شرط بقاء سازمان ها ارتقاء عملکرد آنها شده است. بدیهی است سازمان هایی که رویکرد استراتژیک داشته  باشند می توانند به حیات خود ادامه دهند. اما آنچه مسلم است وجود استراتژی به تنهایی کافی نیست بلکه اجرا و کنترل استراتژی ها ست که سازمان را پیش می برد (غلامی, 1386) .

    علیرغم اهمیت استراتژی ها و تلاش سازمان ها برای بکارگیری آنها تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، تعداد بسیار کمی ار سازمان ها موفق به اجرای استراتژی هایشان شده اند. مدیران سازمان ها برای اطمینان از اجرای موفق استراتژی ها خود از سیستم های سنجش عملکرد استفاده می نمایند. بررسی ها نشان داده که سیستمهای سنجش عملکرد سنتی که عمدتا بر پایه شاخص های مالی هستند جوابگوی نیاز امروز سازمان ها نمی باشند. این سیستم های سنجش بیشتر به گذشته سازمان توجه دارند. در حالی که سازمان ها به ابزارهایی نیاز دارند که آن ها را به سمت آینده سوق دهد. (کاپلان  و نورتون , 1992)

    با توجه به ضرورت سنجش عملکرد، کاپلان و نورتون در یک طرح تحقیقاتی به ارائه یک مدل متوازن جهت ارزیابی عملکرد سازمان ها پرداخته اند. آنها علاوه بر جنبه مالی که در بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار می گرفت به جنبه های عملکردی دیگر همچون جنبه مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری نیز توجه نمودند. در مدل کارت امتیازی متوازن  چشم انداز و استراتژی های سازمان به یک سری اهداف راهبردی در این چهار جنبه تبدیل می شوند. سپس برای ارزیابی توفیق در این اهداف در هر جنبه ، شاخص هایی برای آنها در نظر می گیرند. در مرحله بعد تعیین اهداف کمی برای دوره های زمانی مشخص برای هریک از آنها و در انتها اقدامات ابتکاری اجرایی جهت تحقق این اهداف برنامه ریزی و به مورد اجرا گذاشته می شود (نورالسنا, 1388).

    بین جنبه های مدل کارت امتیازی متوازن و اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه نوعی ارتباط علی و معلولی وجود دارد. به طوریکه برای کسب دستاورد های مالی(منظر مالی) می بایست برای مشتریان خود ارزش آفرینی کنیم(منظر مشتری) واین کار عملی نخواهد بود مگر اینکه در فرآیندهای عملیاتی خود برتری یابیم و آن ها را با خواسته های مشتریانمان منطبق سازیم(منظر فرآیند های داخلی) و کسب برتری عملیاتی و ایجاد فرآیند های ارزش آفرین ، امکان پذیر نیست مگر اینکه فضای کاری مناسب را برای کارکنان ایجاد و نوآوری و خلاقیت و یادگیری و رشد را در سازمان تقویت نمائیم(منظر رشد و یادگیری) (بختیاری, 1388). 

    کارت امتیازی متوازن ابتدا تنها برای ارزیابی عملکرد سازمان ها معرفی شده بود اما پس از مدتی پدید آورندگان آن متوجه شدند که برخی سازمان ها از آن برای کمک به اجرای  استراتژی خود استفاده می کنند. کاپلان و نورتون در مقاله خود با عنوان “اگر با استراتژی های خود مشکل دارید آن ها را ترسیم کنید” بحث نقشه استراتژی را مطرح نمودند. (کاپلان و نورتون, 1996)

    نقشه استراتژی همان ترسیم روابط علت و معلولی میان اهداف استراتژیک موجود در چهار جنبه کارت امتیازی متوازن می باشد. در واقع نقشه استراتژی یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی ها و انتقال آن به کلیه سطوح سازمان فراهم می سازد. روابط علت و معلولی موجود در نقشه استراتژی سازمان نشان می دهد که چگونه دارایی های نامشهود به نتایج ملموس تبدیل می‌شوند.

    یکی از مردمی‌ترین سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته و وظایف بسیار زیادی را در قبال شهروندان به عهده دارد، شهرداری‌ها می‌باشند. امروزه مدیران شهری در محیط بسیار پیچیده  و پر چالش فعالیت می‌کنند که ایجاد اهداف صحیح و درک چگونگی نیل به آنها و همچنین کنترل استراتژی ها و عملیات سازمان، به امری حیاتی تبدیل شده است . لذا با توجه به ارتباط مستقیم و محسوس با کل جامعه شهری باید سیستم ارزیابی عملکرد بسیار کاملی برای برنامه های راهبردی خود داشته باشند.

    در این پژوهش به ارائه ی روشی برای ارزیابی برنامه ی راهبردی پرداخته می شود که بدین منظور از تکنیک کارت امتیازی متوازن و گسترش کارکرد کیفیت  استفاده می شود. در ابتدا برنامه راهبردی شهرداری اصفهان  به طور کامل شناخته می شود و در ادامه اهداف برنامه در قالب چهار منظر BSC قرار می گیرد و با حضور متخصصین امر و خبرگان دانشگاهی نقشه استراتژی با مشخص نمودن روابط علت و معلولی پدید می آید. در ادامه با بررسی ادبیات پژوهش و استفاده از نظرات متخصصین و خبرگان دانشگاهی، شاخص های کمی و کیفی اهداف راهبردی مشخص و نسبت به اهداف سازمانی درصد تحقق آن ها محاسبه می گردد.

     جهت محاسبه شاخص های سنجش از داده ها و اطلاعات موجود در سازمان استفاده شد که داده های کمی از کتاب آمار نامه شهر اصفهان استخراج و اطلاعات داده های کیفی از نظر سنجی های صورت گرفته از شهروندان اصفهانی که به صورت سالانه تهیه می گردد استفاده گردید. در ادامه اهدافی که میزان دستیابی به آن ها در سطح پایین تری بوده است شناسایی و در انتها با استفاده از ابزار QFD جهت افزایش درصد تحقق برنامه، به اولویت بندی پروژه های شاخص آتی در برنامه اصفهان 95 مشخص گردیده بود پرداخته شد.

    فهرست مطالب

    2- فصل دوم ادبیات پژوهش 14

    2-1- مقدمه 14

    2-2- مبحث اول: مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد 14

    2-2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد 15

    2-2-2- ضرورت ارزیابی عملکرد 15

    2-2-3- اهداف ارزیابی عملکرد 15

    2-2-4- انواع مدل های ارزیابی عملکرد 16

    2-2-5- ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 17

    2-2-6- چرایی انتخاب کارت امتیازی متوازن 18

    2-3- مبحث دوم: تفصیل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت 19

    2-3-1 معرفی کارت امتیازی متوازن 19

    2-3-2 سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن 21

    2-3-3- كارت امتیازی متوازن و مناظر آن 24

    2-3-4- نقشه استراتژی 34

    2-3-5- مزایای كارت امتیازی متوازن 35

    2-3-6- گسترش استفاده از كارت امتیازی متوازن 37

    2-3-7- کارت امتیازی متوازن در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 39

    2-3-8- گسترش كاركرد كیفیت 40

    2-3-9- ماتریس خانه كیفیت HOQ 42

    2-4- مبحث سوم: شهرداری اصفهان 44

    2-4-1- تاریخچه شهرداری 44

    2-4-2- تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان 47

    2-4-3- معرفی شهرداری اصفهان 47

    2-4-4- تبیین مدل ها و انتخاب مدل مناسب برنامه ریزی استراتژیک در شهرداری اصفهان 49

    2-5- مبحث چهارم: پیشینه ای از ادبیات پژوهش 51

    2-5-1- پژوهشهای داخلی 51

    2-5-2- پژوهشهای خارجی 56

    -3-5-2 جمعبندی پیشینه پژوهش 59

    منابع فارسی 101

    منابع لاتین 103

    فهرست اشکال

    ‏شکل2-1 سیستم مدیریت عملكرد كارت امتیازی متوازن 21

    شکل2-2 الگوی جامع مدیریت استرتژیک بر اساس مدل دیوید 50

    شکل2- 3 نقشه استراتژی شهرداری تهران تهیه شده در سال89 52

    شکل2- 4 نقشه استراتژی شهرداری مشهد در سال های 93تا 96 تهیه شده در سال92 53

    شکل2-5 نقشه استراتژی شهر جده تهیه شده در سال2009 57

    شکل2-6 مدل نقشه استراتژی شهر استانبول تهیه شده در سال2010 58

    فهرست جداول

    ‏جدول2-1 جمع بندی پیشینه پژوهش داخلی 60

    ‏جدول2-2 جمع بندی پیشینه پژوهش خارجی 60

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

      

برچسب ها: مبانی,نظری,ارزیابی,عملکرد,سازمان,با,روش,ارزیابی,متوازن,و,اولویت,بندی,پروژه,های,آن,با,توسعه,عملکرد,کیفیت,

[ دوشنبه 22 مرداد 1397 ] [ 7:45 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


سوپر مارکت انلاین

فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( اُکالا) در رقابت با ۱۱ برند در گروه سوپرمارکت آنلاین و کسب بیشترین آرای مردمی، موفق به دریافت تندیس سیمین برند محبوب مصرف‌کنندگان شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، پنجمین جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان با حضور برات قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس، محمد ناطق رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، محمود محمدیان ریاست کمیته علمی، هادی اسدی رییس کمیته اجرایی جشنواره و مقامات برندهای منتخب ۱۳۶ گروه کالایی و خدماتی به همراه هواداران برندهای محبوب در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این جشنواره، فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( اُکالا) در گروه سوپرمارکت آنلاین و در رقابت با ۱۱ برند در این گروه، موفق شد با کسب بیشترین آرای مردمی، تندیس سیمین برند محبوب مصرف‌کنندگان را از آنِ خود کند.

در این نظرسنجی گسترده ملی که با مشارکت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مصرف‌کنندگان همراه بود، فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( اُکالا) با کسب بیشترین تعداد آرا و هوادار مردمی در اولین حضور در جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان و با گذشتِ کمتر از یک سال از آغازِ فعالیت، حائز دریافت تندیس و گواهینامه برند محبوب مصرف‌کنندگان در سال ۱۳۹۷ شد.

کاظم کلب خانی مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اُکالا پس از اخذ تندیس سیمین و گواهینامه برند محبوب مصرف‌کنندگان طی سخنانی در جمع حضار و هواداران این برند، این موفقیت را پس از لطف خداوند و مردم شریف و نجیب ایران، مدیون حمایت، درایت و هوشمندی مدیران عالی رتبه بزرگ‌ترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین زنجیره‌ای کشور- افق کوروش- دانست و افزود: از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اُکالا تنها چند ماهی است که می‌گذرد؛ بی‌تردید دست‌یابی به تندیس سیمین برند محبوب سوپرمارکت آنلاین برای اُکالای چند ماهه، موفقیتِ بسیار بزرگی محسوب می‌شود و خرسندیم که اُکالا در این مدت کوتاه توانسته است با کسب رضایت مصرف‌کنندگان، در دل‌های مردم جا باز کند.

به گفته وی، فروشگاه اینترنتی افق کوروش ( okala) با حضور در جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان خود را به محکِ قضاوت و رای مردم گذاشت و امیدواریم با حفظ جایگاه پیشتازی در این صنعت، همواره محبوبِ دل‌های مصرف‌کنندگان باشیم.

 

برچسب ها: سوپر,مارکت,انلاین,فروشگاه اینترنتی ,سوپرمارکت انلاین ,فروشگاه کوروش,

[ سه شنبه 6 شهريور 1397 ] [ 19:30 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


دانلود رایگان کتاب روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی زی


سال‌های زیادی از زمان انتشار اولین کُتب حشره‌شناسی در ایران می‌گذرد. در برخی از این کُتب ارزشمند برخی از روش‌های جمع‌آوری حشرات به صورت پراکنده ارایه شده‌ است. جمع‌آوری حشرات و سایر بندپایان در ایران اغلب با هدف شناسایی، مطالعات منطقه‌ای، تنوع گونه‌ای، شناسایی دشمنان طبیعی آفات، و غنی‌سازی مجموعه‌های علمی نگهداری انجام شده و عمدتا مبتنی بر برخی روش های محدودِ و متکی بر تجارب فردی جمع‌آوری‌کنندگان است. امروزه، علاوه بر روش‌های رایج و عمومی ابزارها و روش‌های تخصصی نیز استفاده می‌شوند که اهمیت آنها تا حد زیادی بر اساس شرایط منطقه‌ای و ویژگی زیستگاه‌ها متغیر است. جلد اول کتاب روش‌های جمع‌آوری حشرات و سایربندپایان خشکی‌زی، اطلاعات به روز و قابل توجهی را برای همه علاقه‌مندان به مطالعه و جمع‌آوری این گروهِ متنوع جانوری ارایه کرده است. این کتاب در ۱۸ فصل، ۱۱۰ تکنیک جمع‌آوری، ۴۶۶ صفحه و بیش از ۳۰۰ تصویر رنگی تنظیم شده و مطالب آن مستند به منابع علمی روزآمد و مبتنی بر تجارب مولف در برنامه‌های نمونه‌برداری بلندمدت می‌باشد. به طور کلی، این کتاب  یک منبع علمی کامل، غنی و ضروری برای دانشجویان، اساتید و محققین علاقمند به جمع‌آوری حشرات و سایر بندپایان است. تنوع و جزییات روش‌های جمع‌آوری به همراه نکات مهم در تطبیق روش‌ها برای کسب بهترین نتیجه در زیستگاه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های مطالب این کتاب به شمار می‌شود.

کتاب، با یک پیشگفتار کوتاه و در عین حال جامع، توضیحات کاملی را در خصوص اهمیت موضوعی در اختیار خواننده قرار داده است. مقدمه کتاب اهمیت به مطالعه‌ی بندپایان، نکات کلی در خصوص برنامه‌ریزی سفرهای نمونه‌برداری، کلیاتی درباره روش‌های نمونه‌برداری و نگهداری آنها در مراکز تحقیقاتی و موزه‌ها پرداخته است. فصول بعدی این کتاب به نحوی تنظیم شده که تمام جزییات و نکات مربوط به هر یک از روش‌ها به طور کامل شرح داده شده است. خوشبختانه در حال حاضر توجه محققان و دانشجویان به علم حشره‌شناسی بیش از گذشته و با محور انجام مطالعات علمی دقیق در سطح بین‌المللی بوده و حتی شرکت‌های تجاری تولید و تامین‌کننده ابزارهای تخصصی و عمومی حشره‌شناسی نیز در داخل کشور توسعه پیدا کرده‌اند.

جلد دوم کتاب شامل مطالبی درباره روش‌های جمع‌آوری تخصصی هر یک از گروه‌های حشرات و بندپایان خشکی‌زی به همراه روش‌های آماده‌سازی، نگهداری و مراقبت از موزه‌های حشره‌شناسی و جلد سوم نیز شامل مطالبی در خصوص جمع‌آوری، نگهداری و مطالعه نمونه‌های حشرات و بندپایان خواهد بود.

مولف کتاب استاد گروه گیاهپزشکی دانشگاه زابل بوده، اصول سم‌شناسی کشاورزی در دو جلد از دیگر آثار وی می باشد.

 

عنوان کتاب: روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی زی (جلد اول)

مولف: احسان رخشانی

ناشر: مینوفر

تعداد صفحه: ۴۶۶ – مصور رنگی

تاریخ نشر: اسفند ۱۳۹۶

نوبت چاپ: اول

قطع کتاب: وزیری

وزن: ۸۰۰ گرم

شابک: ۳-۱۳۲-۴۷۴-۶۰۰-۹۷۸

 

برای دانلود بخش ابتدایی کتاب کلیک کنید

روش های جمع آوری حشرات و سایر بندپایان خشکی زی

 

 

برچسب ها: دانلود,رایگان,کتاب,روش,های,جمع,آوری,حشرات,و,سایر,بندپایان,خشکی,زی,

[ يکشنبه 15 مهر 1397 ] [ 22:37 ] [ کاووسی فر ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد